Na
temat tworzenia relacji powiedziano już wiele, może nawet więcej
niż wiele. Jednak media społecznościowe zmieniają się. Zmienia
się podejście klienta, a w szczególności jego oczekiwania i
możliwości jakie może uzyskać podejmując działania w
internecie.
Media
społecznościowe to obowiązek
Każdy
przedsiębiorca, który podejmuje działania w internecie, powinien
rozpocząć swoje działania na Facebooku. Dlaczego tutaj?
Facebook
w Polsce posiada ponad 16 mln aktywnych użytkowników, którzy
każdego dnia dokonują pewnych działań. Jakich?
1.
Chętnie obserwują działania konkurencji- ich
fanpage,
oglądają
co mają do zaproponowania, do przekazania, a nawet w jaki sposób
tworzą komunikację w kierunku
klienta.
2.
Poszukuje informacji dotyczące produktów, usług, które konkretnie
go interesują i w przyszłości mogą stanowić solidne podstawy do
podjęcia decyzji zakupowej obserwowanego produktu.
3.
Wyszukuje kolejnych informacji, które stanowią podstawy do
kształtowania rzeczywistości świata, który go otacza, jego
zasobów oraz obszarów, które stanowią bezpośrednie
zainteresowanie pasją i innymi ważnymi zainteresowaniami.
4.
Korzysta obserwując najbliższe zainteresowane osoby, ich styl
życia, a nawet sposób przekazywania informacji.
Jednak
to nie tylko tego typu działania stanowią zaangażowanie w
internecie, ale przygotowanie właściwe swojego konta powinno
stanowić element budowania twojej wartości, bądź tego
uwierzytelnienie Ciebie jako marki, czy eksperta w Twojej dziedzinie.
Zadbaj
o właściwy opis Twojego konta społecznościowego
Dobry
opis buduje zaufanie. Po przeczytaniu właściwej informacji o Tobie
może dojść do sytuacji, że twój potencjalny klient będzie
chcieć dowiedzieć się więcej o tym czym się zajmujesz. To już
ważny ruch i zaangażowanie. Będzie poszukiwać więcej, aby ci
zaufać. Czy jesteś potencjalnym kandydatem na przyszłego partnera
biznesowego?
Pamiętaj
79% respondentów bezgranicznie wierzy w informację przekazywaną
przez media społecznościowe i nie weryfikuje ich.
Zatem
jakiego opisu użyjesz to zainteresowani czytający twoje wpisy będą
wierzyć w to. Zaznaczam w mediach społecznościwych największe
zaangażowanie wywoływane jest za pomocą wpisów, które wypływają
z naturalnych zachowań. Warto dodać, że prawda zawsze się obroni
i powinieneś pisać wszelkie informacje oparte na prawdzie.
Wiedz
jedno, Twój potencjalny partner biznesowy sprawdzi Twój „życiorys”
przez ostatnie 3-4 lata.
Pomyśl
o budowaniu zaufaniu. Dzięki właściwemu opisu będziesz mógł
rozpocząć budować relacje, które w
biznesie są przecież kluczowe. To dzięki relacjom zdobywasz
kontrakty biznesowe. Cena, warunki zazwyczaj wszyscy mają podobne, a
umowy i kontrakty podpisujesz z drugim człowiekiem. To ważne, aby
zrozumieć istotę budowania i tworzenia relacji.
Zatem
zacznij zapraszać osoby, które w twojej ocenie będą stanowić
wartość dla twojego przyszłego biznesu. Jeżeli zaprosisz takich
osób przynajmniej kilkaset to twoje konto społecznościowe nabierze
dużej wartości dla innych. Sami zaczną Ciebie zapraszać, gdy
zauważysz kto jest w twojej grupie znajomych.
Twórz
i buduj wartości dla relacji z Twoim potencjalnym klientem.
Pomyślności