Media społecznościowe to tzw. „centrum handlowe”, codziennie odwiedzane przez sporą rzeszę osób i to z najróżniejszych powodów: zakupy, inspiracje, a nawet nauka. W mediach społecznościowych można osiągnąć wiele, a im więcej pomysłów tym łatwiej będzie przyciągnąć nowych użytkowników i zbudować wysoką pozycję dla Twojej marki.

Chciałbym zaprezentować Ci jedne z najlepszych pomysłów na posty w mediach społecznościowych, z którymi możesz eksperymentować w 2020 r. Skorzystaj z nich i sprawdź, które będą dla Ciebie i dla Twoich odbiorców najlepsze.

1. Porady i wskazówki DIY

Listę pomysłów możemy zacząć o od jednego z najpopularniejszych rodzajów postów na większości platform – postów DIY. Wiele osób korzysta z mediów społecznościowych, aby uzyskać hacki, porady i sztuczki, które mogą wypróbować w domu. Platformy społecznościowe nie rozczarowują tych osób, które szukają inspiracji DIY, wręcz przeciwnie. Możesz znaleźć wiele fantastycznych inspiracji.

Spróbuj wprowadzić takie posty dla swojej marki!

2. Memy

Humor jest bez wątpienia jednym z najpopularniejszych rodzajów treści w mediach społecznościowych. W ciągu ostatnich kilku lat memy stały się bardzo popularne, szczególnie na Instagramie i Facebooku.

Istnieją konta na Instagramie, które przeznaczone są do publikowania tylko memów i innych humorystycznych treści. Nawet marki i osoby wpływowe publikują takie treści, od czasu do czasu, aby zwiększyć zaangażowanie odbiorców.

Dlatego jeśli Twoim celem jest zaangażowanie odbiorców, memy powinny z pojawić się w Twoich mediach społecznościowych

3. Zrzuty ekranu

Pomysłów na posty na pewno Ci nie brakuje. Nie zawsze jednak musisz tworzyć w je od zera, ale możesz opublikować coś, co lubisz od innego użytkownika lub konta (o ile masz na to zgodę).

Taka elastyczność doprowadziła do popularności udostępniania zrzutów ekranu jako postów w mediach społecznościowych. Mogą one zawierać Twoje posty z innych platform, które chcesz udostępnić w innym miejscu. Mogą to być również posty innych użytkowników, którzy pozwolili Ci na zrzut ekranu.

Tak naprawdę możesz robić zrzut ekranu czegokolwiek i udostępnić go w mediach społecznościowych.

4. Wideo z unboxingiem

Filmy z unboxingiem stały się w ostatnich latach bardzo popularne i mają własną bazę widzów. Zazwyczaj influencer rozpakowuje produkt otrzymany od danej marki, a następnie pokazuje jego różne funkcje.

Tego rodzaju filmy można tworzyć dla każdego produktu zapakowanego w pudełko. Wiele marek podejmuje się współpracy właśnie z influencerami do tego typu reklamy produktu.

Takie filmiki są idealnym rozwiązaniem. Po pierwsze, wywołują emocje związane z produktem, który ma zostać rozpakowany. Po drugie, działają jak film instruktażowy pokazujący sposoby korzystania z produktu i wyszczególnienie jego funkcji. Po trzecie, współpracując z influencerem, możesz dotrzeć do znacznie szerszej publiczności.

5. Cytaty

Cytaty są proste, inspirujące i wciągające jednocześnie. Nie musisz myśleć o tym, jakie treści utworzyć, wystarczy skopiować i wkleić cytat, który może zainteresować odbiorców.

Dobry cytat od razu przyciąga uwagę i zwiększa zaangażowanie Twojej marki.

Jedyną rzeczą, o którą musisz zadbać, jest to, aby były adekwatne do Twojej marki. Powinieneś znać swoich odbiorców i publikować cytaty, które mogą im się spodobać. Nie sugeruje codziennego publikowania cytatów, możesz to zrobić od czasu do czasu, aby utrzymać wysoki współczynnik zaangażowania swoich postów.

6. Infografika

Infografiki to połączenie informacji i atrakcyjności wizualnej. Można je publikować na prawie każdej platformie. Poprzez infografikę możesz przekazać dużą ilości informacji na mniejszej przestrzeni.

Ponadto ich atrakcyjny wygląd wyróżnia je spośród innych treści. Można ich użyć, do przyciągnięcia uwagi przez odbiorców, a jednocześnie przekazać informacje łatwe do zrozumienia .

7. Aktualności

Wiele osób dowiaduje się o wydarzeniach na świecie za pośrednictwem kanałów społecznościowych. W czasach, w których mało kto czyta prasę , udostępnianie wiadomości jest doskonałym sposobem na zwrócenie uwagi na ważne wydarzenia.

Dodatkową korzyścią dzielenia się wiadomościami jest to, że możesz również wyrazić swoją opinię na dany temat oraz wesprzeć lub sprzeciwić się jakiejś sprawie. Ludzie łączą się z markami lepiej, jeśli mają podobne ideologie.

Udostępnianie wiadomości z artykułów z branży lub związanych z marką to świetny sposób na zwiększenie zaangażowania odbiorców.

Nowy rok daje nam nowe możliwości. Jeżeli masz w planach rozwijać swoją markę przy udziale angażu konsumentów to jest to 7 najważniejszych elementów, które pozwolą ci o to zadbać.

Do Dzieła!