Budując wizerunek w social w mediach wielu z Was na pewno korzysta z przygotowywania kampanii reklamowych. Przeważnie takie działania przeprowadzane są na Facebooku.

Możesz również tego typu działania prowadzić na Instagramie. Poniżej kilka najistotniejszych wskazówek. Jeśli zamierzasz prowadzić kampanie reklamowe na Instagramie, powinieneś znać prawidłowe rozmiary i specyfikacje reklam. Jest ich wiele i wszystkie mają różne rozmiary.

Zebraliśmy różne rodzaje reklam na Instagramie i podaliśmy prawidłowe rozmiary. W ten sposób upewnisz się, że Twoje reklamy będą odpowiednio przygotowywane i nie będą odrzucane przez Instagram z przyczyn technicznych.

Chociaż reklamy na Facebooku i Instagramie mogą być dość skomplikowane, proces tworzenia reklamy sprowadza się do sześciu podstawowych kroków: 1. Wybierz odbiorców 2. Zdecyduj, gdzie chcesz wyświetlać swoją reklamę 3. Ustaw swój budżet 4. Wybierz format 5. Złóż zamówienie 6. Mierz swoją reklamę i zarządzaj nią. Bez względu na to, jakie rozmiary i formaty reklam wybierzesz, Twoim celem jest przygotowanie ich tak, aby wyglądały jak najlepiej.

Nie chcesz używać obrazów o niewłaściwym kształcie lub rozdzielczości. Dlatego na poniższej kilka podstawowych informacji dotyczących grafik. Chociaż istnieje wiele rodzajów reklam dostępnych zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie, nie każdy format reklam na Facebooku jest odpowiedni dla Instagrama. Pojedyńcze reklamy na Instagramie Mimo że Instagram zaczynał się od kwadratowych obrazów, teraz możesz tworzyć reklamy zarówno ze zdjęciami pionowymi, jak i poziomymi. Musisz rozważyć, który format najlepiej pasuje do Twojego obrazu. Obrazy krajobrazu są szersze niż zdjęcia kwadratowe lub pionowe i mogą być idealne do zdjęć poziomych, takich jak, jak sama nazwa wskazuje, krajobraz.

Zdjęcia kwadratowe są węższe niż zdjęcia krajobrazowe, ale zajmują więcej miejsca w pionie, dzięki czemu idealnie nadają się do wielu portretów. Musisz tylko upewnić się, że kwadratowy format nie przycina zbyt mocno zdjęć Specyfikacje: Typ pliku: .jpg lub .png Maksymalny rozmiar pliku: 30 MB Rozmiar obrazu: Instagram zaleca przesłanie obrazu o najwyższej rozdzielczości, który spełnia wymagania dotyczące proporcji (tj. Poziomo, kwadratowo lub pionowo).

Minimalna szerokość obrazu: 500 pikseli Maksymalny format obrazu: 191 x 100 Limit tekstu: zostaną wyświetlone dwa wiersze tekstu. Reklamy wideo na Instagramie Reklamy wideo stają się coraz bardziej popularne , ponieważ telefony zwiększają pojemność i rośnie prędkość Internetu. Podobnie jak w przypadku zdjęć, można tworzyć filmy krajobrazowe, kwadratowe lub pionowe. Ponownie wskazane jest wybranie formatu najlepiej pasującego do tematu filmu. Chociaż nie szczególnie możesz być zaznajomiony z pionowymi filmami, stają się one coraz bardziej popularne, ponieważ większość ludzi używa swoich telefonów do oglądania filmów na Instagramie.

Są standardowym formatem IGTV na Instagramie. Specyfikacje: Formaty wideo: .mp4 lub .mov – zalecane, wiele innych do zaakceptowania Zalecana rozdzielczość: Prześlij wideo o najwyższej rozdzielczości, które spełnia ograniczenia rozmiaru i proporcji plików Skala: (poziomy 16: 9, kwadratowy 1: 1, pionowy 4: 5) Minimalny wymiar wideo: 500 pikseli Maksymalny rozmiar pliku wideo: 30 MB Podpisy wideo: opcjonalne Współczynnik wideo: 400 x 500, maks. 191 x 100 Czas trwania filmu: od 1 do 120 sekund Limit tekstu: zostaną wyświetlone dwa wiersze tekstu Reklamy karuzelowe na Instagramie Reklamy karuzelowe pozwalają na użycie do dziesięciu zdjęć lub filmów w reklamie. Mogą być one szczególnie przydatne, gdy próbujesz reklamować więcej niż jeden produkt lub chcesz dołączyć zdjęcia swojego produktu pod różnymi kątami. Najłatwiejszym sposobem wykrycia reklamy karuzelowej jest to, że zobaczysz serię małych kropek pod widocznym obrazem. Oznacza to, że są jeszcze inne obrazy do obejrzenia. Specyfikacje: Liczba kart: od 2 (minimum) do 10 (maksimum) Typ pliku: jpg lub png (obraz) lub .mp4 lub .mov Maksymalny rozmiar pliku wideo: 4 GB Czas trwania filmu: maksymalnie 60 sekund Zalecana rozdzielczość obrazu: co najmniej 1080 x 1080 InstaStories- Reklamy graficzne InstaStories szybko stało się bardzo popularne na Instagramie, więc nieuniknione było, że ostatecznie zatwierdzi reklamy dla tego formatu. Ogromną zaletą jest umieszczenie linku (swipe up) do przesunięcia w reklamie. Są one wyświetlane jako pełnoekranowe pionowe reklamy między historiami użytkowników na Instagramie. Są widoczne przez pięć sekund lub do momentu, gdy użytkownik nie opuści historii. Instagram zaleca pozostawienie około 14% (250 pikseli) górnej i dolnej części obrazu wolnego od tekstu i logo, aby uniknąć przykrycia tych kluczowych elementów ikoną profilu lub wezwaniem do działania.

Specyfikacje: Użyj: jpg, png Maksymalny rozmiar pliku: 30 MB Zalecany rozmiar obrazu: 1080 x 1920 pikseli Opisałem Ci kilka najistotniejszych rzeczy, które powinieneś brać pod uwagę tworząc reklamy na Instagramie.

A teraz życzę Ci powodzenie w działaniach i do dzieła. Czekam na efekty.